Keď okolo roku 2009 vtrhli na európský trh z Ázie BB krémy, bol to obrovský boom – každá značka ich musela mať! Niet divu, vychádzali z dopytu. Tradičný make-up je totiž silno krycí prípravok a pre ženy, ktoré netrpia viditeľným akné či hyperpigmentáciou, môže byť postačujúcim riešením ľahký tónovací krém označený písmenami BB, CC, DD, EE… Všeobecnej popularite sa BB a podobné krémy teši v lete, kedy je žiadúce vytvorenie prirodzeného vzhľadu bez vyumelkovania.
Po tónovacích krémoch siahajú dievčatá i zrelé ženy. Spájajú totiž prednosti make-upu a vyživujúceho krému. Sú časovo úsporné: pleť v jedinom kroku zvlhčia, farebne zjednotia a rozjasnia, obmedzia viditeľnosť pórov a liniek. Mnohé zaisťujú tiež SPF ochranu pred slnečním žiarením a niektoré aj zmatnenie pleti. Dajú sa používať samostatne a tiež ako bázy pod make-up. Lenže tuba tónovacieho krému s radom funkcií môže vestiť aj problémy – nie každá je stopercentná. Preto odborníci pri tejto multifunkčnej kozmetiky odporúčajú príklon k drahším (farmaceutickým) značkám.
Tónovací krém sa vyberá rovnako ako make-up – podľa typu pokožky (normálna, suchá, mastná) a požadovaného efektu (krycí, hydratačný, liftingový…). No vzhľadom na obrovskú ponuku na trhu a rozmanitým receptúram jednotlivých značiek neostáva iné než prípravky skúšať, kým nájdete ten pravý. Odtieň najlepšie vytipujete na pleti tváre, v oblasti dolnej čeľusti.
BB – zvlhčenia, zjednotenie, rozžiarenie a zalíčenie nedokonalostí,
CC – zamaskovanie začervenania, zjednotenie, hydratácia a upokojenie,
DD – ochrana pred vonkajšími vplyvmi, krytie, zvlhčenie, zjednotenie a zmatnenie,
EE – zjednotenie, vyhladenie, peelingové vyčistenie, rozžiarenie, antioxidačná ochrana.
Do svojej kozmetickej alchýmie necháva nahliadnuť americká herečka Angelina Jolie: „Základom môjho líčenia je báza a make-up v prirodzenom tóne. Oči a obočie maľujem hnedými mäkkými ceruzkami a dymovými tieňmi, pery líčim len leskom.“ Britská speváčka Ellie Goulding dosahuje potrebný efekt zmiešaním dvoch odtieňov make-upu. Jej favoritmi sú značky Sisley Paris a Chanel.
Záujmu žien z celého sveta sa teší prirodzený make-up vojvodkyne Kate, manželky následníka britského trónu. Kate používa predovšetkým BB krém na zjednotenie pleti. Perfektný dojem dotvorí tekutými očnými linkami, lícenkou v ružovom odtieni a leskom na pery. S BB krémom a špeciálnym očným krémom odrážajúcim svetlo vystačí i americká speváčka Alicia Keys.
Na počiatku 21. storočia si množstvo celebrít obľúbilo prírodné púdrové kompaktné make-upy, ktoré sú šetrné k pleti, napríklad od značky Artdeco. Americká herečka, speváčka a modelka Zoe Kravitz je fanúšičkou značky Yves Saint Laurent. Používa jej rozjasňujúce sérum, podkladovú bázu, make-up, rozjasňovače, bronzery i líčidlá na oči a pery. Pre americkú speváčku Taylor Swift je dôležité, aby jej make-up vydržal koncertnú záťaž, preto nepodceňuje výber čo najlepšej podkladovej bázy.
České herečky Jana Paulová, Simona Postlerová či Iva Kubelková nedajú dopustiť na make-up lokálnej značky Dermacol, ktorá má už od 60. rokov 20. storočia veľmi dobré meno po celom svete. Nadčasový vzorec make-upu Dermacol oceňuje i spisovateľka Barbara Nesvadbová spolu so svojou dcérou. Jeho vodoodolné zloženie úplne „rozbilo“ zhruba 200 rokov starý citát Napoleona: „Ženy majú dve veľké zbrane: líčenie a plač. Našťastie nemôžu použiť obe súčasne.“
Milé dámy, make-up 21. storočia dá vašim emóciám úplne voľný priechod. S ním budete vždy sebavedomé, prirodzené a svoje!
Encyklopedia krásy > Líčenie a dekoratívna kozmetika